ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Επισυναπτόμενα Αρχεία (κάντε κλικ στους μπλε συνδέσμους)
Παρέμβαση πρ. ΚΕΕ Κ. Μίχαλου για την υπερβολική αύξηση ναύλων στα εμπορευματοκιβώτια 17.12.20

Κ. ΜΙΧΑΛΟΣ: ''Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΛΩΝ ΣΤΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ''
18/12/2020
ΠΗΓΗ: ΦΟΡΕΑΣ

πατήστε για μεγέθυνση

 

Αθήνα, 17 Δεκεμβρίου 2020

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 

 

Την παρέμβαση της κυβέρνησης προκειμένου να επιλυθεί το τεράστιο πρόβλημα της κατακόρυφης αύξησης των ναύλων για τα εμπορευματοκιβώτια με πρώτες ύλες και προϊόντα που εισέρχονται στη χώρα μας ζητεί ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ, κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος.

 

 

 

Όπως επισημαίνει, τον τελευταίο μήνα παρατηρείται μία ραγδαία αύξηση των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ιδιαίτερα από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη. Η αύξηση που παρατηρείται είναι δυσανάλογα μεγάλη με τις αντοχές των επιχειρήσεων και βέβαια, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως.

 

 

 

Το βασικότερο αίτιο είναι η εκρηκτική άνοδος των κινεζικών εξαγωγών που έχει ως αποτέλεσμα τόσο την έλλειψη των απαιτούμενων εμπορευματοκιβωτίων που ούτως ή άλλως δεν βρίσκονται σε αφθονία, καθώς και των διαθέσιμων θέσεων στα καράβια που θα μεταφέρουν αυτά τα εμπορευματοκιβώτια. Η προσφορά θέσεων είναι ανελαστική σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, καθώς δεν μπορούν να προστεθούν επιπλέον πλοία, ούτε να διευρυνθεί η συχνότητα των δρομολογίων με αποτέλεσμα να αυξάνονται υπέρμετρα, όπως προαναφέρθηκε, οι ναύλοι.

 

 

 

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να δημιουργείται τελικά ένα πολύ υψηλό κόστος για τις επιχειρήσεις, το οποίο βεβαίως τελικά μετακυλίεται και στους καταναλωτές. Σε αυτήν την περίοδο πάντως, είναι ορατός ο κίνδυνος λόγω αδυναμίας των επιχειρήσεων να πληρώνουν αυτούς τους υπέρογκους ναύλους, να παγώσει σημαντικός αριθμός εμπορικών πράξεων, με όλες τις δυσμενείς συνέπειες που αυτό θα επιφέρει στην αγορά και στην οικονομία, επιτείνοντας την ύφεση.

 

 

 

Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, άλλωστε, μόνο για αυτήν την περίοδο, μία κατάσταση υψηλών ναύλων θα μπορούσε να αφαιρέσει σε παγκόσμιο επίπεδο το 0,3% της ανάπτυξης. Το φαινόμενο βεβαίως είναι παγκόσμιο και όχι απλά ελληνικό, καθώς οι τιμές εκδίδονται από τις μητρικές εταιρίες που μεταφέρουν containers και οι οποίες δυστυχώς εξακολουθούν να λειτουργούν ολιγοπωλιακά, σε αντίθεση με τις άλλες μορφές ναυτιλίας ξηρού και υγρού φορτίου.

 

 

 

Σε κάθε περίπτωση, η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να προωθήσει μέτρα στήριξης για τις ελληνικές εταιρίες που αντιμετωπίζουν το αυξημένο πρόβλημα των ναύλων, όπως για παράδειγμα να εκπίπτουν οι ναύλοι σε πολύ υψηλό ποσοστό από τη φορολόγηση για το προσεχές τρίμηνο, να γίνεται άμεση πίστωση του ΦΠΑ στις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις που εισάγουν πρώτη ύλη και να υπάρξει διάλογος με την COSCO για έκπτωση τουλάχιστον 20% του προσεχούς τριμήνου.

 

 

 

Ως Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, θα αναδείξουμε και το θέμα στα Ευρωεπιμελητήρια, προκειμένου να υπάρξει μία συντονισμένη δράση για την επίλυση του προβλήματος που απειλεί στο σύνολό τους τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.  

 

 

 

 

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΟΥΣ

symvoulos

Online Σύμβουλος του Επιχειρηματία

Online υπηρεσία ενημέρωσης επιχειρήσεων

περισσότερα
toyrismos

Τουρισμός στη Δράμα

Ολοκληρωμένος Τουριστικός Οδηγός

περισσότερα
dm

Ηλεκτρονική αγορά Προϊόντων

www.directmarket.gr

περισσότερα
catalogue

Επιχειρηματικός Οδηγός

Προβολή Επιχειρήσεων της Δράμας

περισσότερα

ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

 
ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΣΠΑ - Ε.Π. ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΤΠΑ) ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ