ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Επισυναπτόμενα Αρχεία (κάντε κλικ στους μπλε συνδέσμους)
Harnessing the power of digital in food & beverage by Aptean on 28.1.2021 - SLIDESHOW

Αποτελέσματα διαδικτυακού σεμιναρίου --- ''Harnessing the power of digital technology in food & beverage'' --- APTEAN, 28.01.2021
02/02/2021
ΠΗΓΗ: ΦΟΡΕΑΣ

πατήστε για μεγέθυνση

 ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΣΙΚΑΓΟ                                                                             

                                                    ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ                                                                                                                                                                                                                  T. +1 312-867 0464 - ecocom-chicago@mfa.gr

 

Tο Γραφείο ΟΕΥ Σικάγο συμμετείχε με το στέλεχος του Ζαφειρένια Προεστάκη, σε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας στον κλάδο τροφίμων και ποτών», που διοργάνωσε η εταιρεία ανάπτυξης εταιρικού λογισμικού APTEAN ( www.aptean.com ) με σημαντικούς πελάτες του χώρου (ενδεικτικά, Starbucks, Mondelez, Dole). Προσκεκλημένοι ομιλητές ήταν οι κύριοι Farzin Zadeh (Starbucks) και Issac Schmitt (Nature Fresh Farms).

 

Στο σεμινάριο παρουσιάστηκε η έρευνα της εταιρείας  σχετικά με τη προβλεπόμενη εξέλιξη του ως άνω κλάδου κατά την επόμενη πενταετία, βασισμένη σε πρόσφατες συνεντεύξεις περίπου 3.000 υψηλόβαθμων στελεχών επιχειρήσεων. 

 

Η παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας της APTEAN  επικεντρώθηκε σε δύο θεματικές ενότητες: α) ποιοι παράγοντες θα έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στον κλάδο τροφίμων και ποτών και β) ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες απειλές, που θα αντιμετωπίσει αυτός. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι παράγοντες, που θεωρούνται σημαντικοί για την εξέλιξη του κλάδου, γίνονται ταυτόχρονα αντιληπτοί από τις επιχειρήσεις και ως απειλές. Πρόκειται για τις νέες προτιμήσεις, συνήθειες και απαιτήσεις των καταναλωτών και τις ανερχόμενες τεχνολογίες.

 

Αναλυτικότερα, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τη βιωσιμότητα των προϊόντων (ελαχιστοποίηση της απώλειας φαγητού/πόρων κατά την παρασκευή τους, λιτότερες και οικολογικές συσκευασίες) καθώς και για την ποιότητα της τροφής (υγιεινότερα, φρέσκα προϊόντα, προϊόντα χωρίς γλουτένη, τοξίνες ή γενετικά τροποποιημένα στοιχεία, με λιγότερα και ΄καθαρότερα’ συστατικά, φυτικές πρωτεΐνες, φυτικά υποκατάστατα κρέατος κλπ.). Όλα τα παραπάνω πρόκειται να μεταμορφώσουν τόσο την παραγωγή, όσο και τις εφοδιαστικές αλυσίδες των επιχειρήσεων.

 

Αναμένεται ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πραγματοποιήσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στο εσωτερικό τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αλλαγή των δεδομένων. Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών θα έχει αναπόφευκτα επίδραση στη δομή και τη διοίκηση των επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, λόγω της εξειδίκευσης των τεχνολογικών εργαλείων ανά τομέα και τμήμα της επιχείρησης, θα χρειαστεί να επανδρωθούν εντός των επιχειρήσεων ευέλικτες ομάδες εργαζομένων, οι οποίες θα συνεργάζονται στενά και αποτελεσματικά μεταξύ τους.

 

Είναι άξιο αναφοράς το γεγονός ότι οι ερωτηθέντες θεώρησαν ότι η μη επικαιροποίηση της τεχνολογίας των επιχειρήσεων αποτελεί για αυτές μεγαλύτερη απειλή σε σύγκριση με την πανδημία. Άλλωστε, η πανδημία κατέδειξε τη βαρύτητα της προορατικής δράσης ("proactive" αντί για "reactive") βασισμένης σε συλλογή και ανάλυση δεδομένων και στοιχείων, καθώς στο σημείο αυτό κρίθηκε όχι μόνο η κερδοφορία, αλλά και η ίδια η επιβίωση των επιχειρήσεων εν καιρώ πανδημίας.

 

Η επένδυση στις αναδυόμενες τεχνολογίες θεωρείται, επομένως, ως απολύτως απαραίτητη, καθώς μακροπρόθεσμα ο ανταγωνισμός πρόκειται να καταστεί αδύνατος για όσους μείνουν πίσω τώρα, παρόλο που βραχυπρόθεσμα συνεπάγεται αυξημένο κόστος. Ως πρόκληση αναφέρθηκε το γεγονός ότι επιχειρήσεις συχνά δε γνωρίζουν το σύγχρονο τεχνολογικό τοπίο, ούτε τα εργαλεία και τις δυνατότητες που τους προσφέρονται, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολο για τα ηγετικά στελέχη τους να οραματιστούν και να σχεδιάσουν το μέλλον της επιχείρησής τους, προτού εκκινήσουν τη διαδικασία της ψηφιακής τους μεταρρύθμισης.

 

Συνημμένα στο παρόν μήνυμα, σάς αποστέλλονται οι διαφάνειες τις οποίες παρουσίασαν οι ομιλητές του σεμιναρίου.

 

Είμαστε στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση.

 

Με εκτίμηση, 

 

Ο Προϊστάμενος 

 

Dimitris Petropoulos
Counsellor for Economic & Commercial Affairs
Consulate General of Greece in Chicago
Office for Economic and Commercial Affairs
T. +1 312 335 3915 ext. 832

C.+1 773 766 3189
650 N. St. Clair Street, Chicago, IL 60611

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΟΥΣ

symvoulos

Online Σύμβουλος του Επιχειρηματία

Online υπηρεσία ενημέρωσης επιχειρήσεων

περισσότερα
toyrismos

Τουρισμός στη Δράμα

Ολοκληρωμένος Τουριστικός Οδηγός

περισσότερα
dm

Ηλεκτρονική αγορά Προϊόντων

www.directmarket.gr

περισσότερα
catalogue

Επιχειρηματικός Οδηγός

Προβολή Επιχειρήσεων της Δράμας

περισσότερα

ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

 
ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΣΠΑ - Ε.Π. ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΤΠΑ) ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ